"להדליק נרות בכל העולמות - זוהי שבת" (זלדה)

מידי שבת, סביב שולחנות ערוכים, כשריח התבשילים באוויר, מתכנסים עשרות אנשים לסעוד יחד את סעודת השבת. מבוגרים וילדים, בעלי משפחות קשות יום ומבוגרים בודדים, ותיקים ועולים חדשים מבני כל עדות ישראל – כולם הופכים מידי שבוע למשפחה אחת – משפחת "שולחן השבת".

'שולחן השבת' הוא מיזם מבורך מאין כמותו הפועל בשנים האחרונות בכמה מוקדים ברחבי הארץ. במהלכו, נערכות על ידי אנשים פרטיים או קבוצות, סעודות ערב שבת וחג הפתוחות לציבור הרחב ומספקות מענה לעשרות אנשים הזקוקים למקום שיארח אותם בערבי שבתות וחגים. סביב כל שולחן ישנה קהילה של כמה עשרות משתתפים קבועים הרואים בו את ביתם ומשתתפים בסעודות באופן קבוע. תגובותיהם הנרגשות של המשתתפים נוגעות בלב.

רִנה הי"ד נלקחה מאיתנו בערב שבת, שעה קלה לאחר שהניחה מידיה את הכנות תבשילי השבת, עליהם טרחה באהבה.  שולחן השבת הוא מיזם יקר מאד לליבנו, ואנחנו שמחים לספק מערך תמיכה לארגון הסעודות לכל מי שמעוניין להשתתף בפרויקט ולהקים שולחן שבת.

האוכל המוגש בשולחן השבת – נקנה ומבושל על ידי משפחות מהעיר / ישוב, המוסיפות לארגוני השבת שלהן מידי שבת עוד תבנית אוכל או מצרך בסל הקניות עבור סעודה זו. האוכל והמצרכים נאספים למקום מרכזי, שם השולחנות נערכים ע"י המתנדבים תוך מחשבה כוללת עד הפרטים הקטנים והמראה האסתטי. מידי שבת סועדות בכל אחד משולחנות השבת שתי משפחות של חברי המארגנים, המנהלות את הסעודה מבחינה טכנית ותוכנית. בחשיבה ובארגון הסעודה אנו מקפידים על אווירה נעימה ומשפחתית ותחושת כבוד כלפי הסועדים. את הסעודה מלווים ריקודים וזמירות שבת כמנהגי העדות השונות. דברי תורה נאמרים ע"י המתנדבים והסעודים כאחד. חידות על פרשת השבוע ופינות משחקים עבור הילדים הרבים המתארחים בסעודה גם מתקבלים בשמחה!  הסועדים מרגישים גם הם חלק מהארגון ומהעשייה, ומשתתפים באופן פעיל בהגשת האוכל לשולחנות במהלך הארוחה.

על מנת ליצור גיבוש ותחושת משפחה, נפגשים הסועדים בשולחן השבת יחד עם משפחות הצוות לאירועים שונים סביב מעגל השנה כגון מסיבת חנוכה, סעודת פורים, ליל הסדר ועוד, יחד עם טיולים בארץ מספר פעמים בשנה.

באחד מלילות הסדר שהתקיימו כחלק מהפרויקט, שיתף אותנו אחד הסועדים בהתרגשותו: "ארבעים שנה אני עושה את ליל הסדר לבד בבית. מה אנחנו צריכים בחיים? רק אהבה. וזה מה שאתם נותנים לנו כאן. תודה רבה שאתם נותנים טעם לחיים שלי".

מאז הפיגוע הנורא בו נלקחה מאיתנו רִנה שנרב הי"ד נפתחו עוד עשרות מוקדים של "שולחנות שבת" ברחבי הארץ, מצפון לדרום (עכו, כרמיאל, נוף הגליל, חדרה, חולון, באר שבע, שדרות, אשקלון ועוד ועוד). 

העמותה מסייעת במשאבים ובליווי עבור כל מוקד ומזמינה קהילות ויוזמות פרטיות בכל מקום להצטרף למיזם, להקים שולחן ולהוסיף טוב.

עמותת "קול רִנה" מסייעת בתקציב למימון הסעודות וארגונן.

מעוניינים לקבל עוד פרטים? צרו איתנו קשר בטלפון 052-607-1638